Η Ιστοσελίδα είναι υπό κατασκευή.
Ζητούμε την κατανόησή σας.
 
 | 
en-USel-GR
 
 
 
ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΗΕΑ ΜΑΡΚΟΥ ΓΚΑΝΑ
ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΗΕΑ ΜΑΡΚΟΥ ΓΚΑΝΑ

Αθήνα, 21 Οκτωβρίου  2015

 

 

ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΗΕΑ ΜΑΡΚΟΥ ΓΚΑΝΑ

 

            Χαιρετίζουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου, για την αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκποπμής ελεύθερης λήψης. Του νομοσχεδίου με το οποίο η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει τάξη στο άναρχο τηλεοπτικό τοπίο, όπως αυτό διαμορφώθηκε από την ίδρυση και την εκπομπή τηλεοπτικού σήματος των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

Η θέσπιση κανόνων λειτουργίας σε ένα τόσο ευαίσθητο πεδίο για την ίδια την Δημοκρατία, είναι από μόνο του ένα θετικό γεγονός.

Να επισημάνω κατ’ αρχήν ότι είναι άδικο, που η συζήτηση γίνεται σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, αφού η κυβέρνηση επέλεξε να συζητήσει το νομοσχέδιο με την διαδικασία του επείγοντος, πράγμα που στερεί  τον εμπλουτισμό του από την γόνιμη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.

Στα πλαίσια της παρέμβασής μου θα ήθελα να περιοριστώ σε σχολιασμό του άρθρου 3 (αφορά τις προϋποθέσεις συμμετοχής και την νομική μορφή των υποψηφίων), του άρθρου 9 (αφορά στο απασχολούμενο προσωπικό), του άρθρο 15 (αφορά στην ανάκληση των αδειών) και του άρθρο 54 παράγραφος 7 (λοιπές διατάξεις)

Αναλυτικά σε ότι αφορά στο άρθρο 3 θεωρώ σημαντική την δυνατότητα που δίνεται στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στην διαδικασία της αδειοδότησης, ταυτόχρονα όμως πιστεύω ότι η ίδια δυνατότητα θα πρέπει να δοθεί και σε συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων (ΕΝΩΣΕΙΣ εργαζομένων στα ΜΜΕ, ΓΣΕΕ & ΑΔΕΔΥ),  ως επίσης και στα Δημόσια ΑΕΙ & ΑΤΕΙ της χώρας μας. 

Αναλυτικά σε ότι αφορά στο άρθρο 9  θεωρώ ότι ο ελάχιστος αριθμός εργαζομένων που προβλέπεται από το νομοσχέδιο είναι πραγματικά ελάχιστος και δίνει τη δυνατότητα στους εργοδότες να χρησιμοποιήσουν εξωτερικούς συνεργάτες, ενισχύοντας  την απασχόληση με δελτία παροχής και συμβάσεις έργου σε βάρος της μισθωτής εργασίας. Κατά συνέπεια ο αριθμός των προβλεπομένων εργαζομένων που θα εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας θα πρέπει να είναι εμφανώς μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο.

Το άρθρο 9 παράγραφος 3 είναι πολύ σημαντικό για το διοικητικό και τεχνικό προσωπικό. Προβλέπει με κοινή υπουργική απόφαση ίδρυση μητρώου ειδικοτήτων και ορίζεται ελάχιστος αριθμός προσωπικού ανά ειδικότητα και ανά κατηγορία εμβέλειας και είδος προγράμματος. Η συγκεκριμένη διάταξη πρέπει να περάσει ως έχει και αυτό γιατί κλείνει η πόρτα στους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών που θα αδειοδοτηθούν να παρακάμψουν συγκεκριμένες ειδικότητες διοικητικού και τεχνικού προσωπικού και να απευθυνθούν σε λύσεις εξωτερικής ανάθεσης (outsourcing) ή ενοικίασης εργαζομένων από εταιρείας που νοικιάζουν προσωπικό σε επιχειρήσεις, Αυτονόητο   ότι οι ειδικότητες που θα προβλεφτούν στο μητρώο θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ειδικότητεςπου αναλυτικά περιγράφονται στις ΣΣΕ.

Ο μέσος όρος προσωπικού πλήρους απασχόλησης, δίνει τη δυνατότητα στους εργοδότες για προσλήψεις εργαζομένων με συμβάσεις  έργου. Οι  αμοιβές δε και οι όροι εργασίας, θα πρέπει να διέπονται από ΣΣΕ που θα συμφωνούνται με τις ενώσεις των εργαζομένων.

Τέλος, δεν υπάρχει καμία πρόνοια στο νομοσχέδιο για το κάθε είδους προσωπικό των υπαρχόντων τηλεοπτικών σταθμών που δεν θα αδειοδοτηθούν. Άρα στο άρθρο 9 παρ. 2, εδάφια α,β,γ,δ, θα πρέπει να προστεθεί η διατύπωση : εκ των οποίων τουλάχιστον 80% να είναι μέλη των Ενώσεων συντακτών, προσωπικού και τεχνικών (προερχόμενοι από τους ήδη λειτουργούντες τηλεοπτικούς σταθμούς).

Αναλυτικά σε ότι αφορά στο άρθρο 15 θεωρώ στους λόγους ανάκλησης των αδειών θα πρέπει να προστεθεί και η μη καταβολή δεδουλευμένων, η μη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, όπως επίσης και η μη καταβολή φορολογικών υποχρεώσεων προς το δημόσιο.

Αναλυτικά σε ότι αφορά το άρθρο 55 (αφορά την απευθείας τιμολόγηση των διαφημίσεων) θεωρώ ότι τελικά θα πρέπει να ισχύσει η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων όπως αυτή προβλέπονταν στο άρθρο 5 του Νόμου 4279/2014 και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για νέα αναβολή. Επισημαίνω ότι η εφαρμογή της απευθείας τιμολόγησης, δεν θα περιορίσει μόνο την εισφοροδιαφυγή, αλλά θα περιορίσει σημαντικά  και τη διαπλοκή.

Στα άρθρα 52 έως 54 ρυθμίζονται τα θέματα των επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Θεωρώ ότι είναι μια ευκαιρία να προβλεφτεί η δυνατότητα ασφάλισης των συναδέλφων συντακτών, διοικητικών υπαλλήλων και τεχνικών στις αντίστοιχες διευθύνσεις του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, με ταυτόχρονη επέκταση του Αγγελιοσήμου.

Επίσης στο άρθρο 53, παράγραφος 1, εδάφιο δ΄, εκτός από τη γνωστοποίηση του αριθμού των απασχολουμένων συντακτών θα πρέπει να προβλεφτεί  και η γνωστοποίηση του αριθμού των διοικητικών υπαλλήλων και του τεχνικού προσωπικού.

 

ΜΑΡΚΟΣ ΓΚΑΝΑΣ 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΗΕΑ


Posted on Wednesday, October 21, 2015 (Archive on Wednesday, October 28, 2015)
Posted by epieaadmin  Contributed by epieaadmin
Return   

 
 
 
  Terms Of Use | Privacy Statement Copyright 2009 OTE S.A.